Vývoj digital signage peláší. Už netřeba LED panely stavět na piedestal a vzhlížet k nim jako kdysi ke klasickým obrazovkám. Naopak. Dnešnímu zákazníkovi je takové chování cizí. Zato ho zaujme specifická instalace. Něco typu performance art. Něco, co LED panel využívá jen jako prvek celé kompozice. Či naopak využívá momentu překvapení při záměně klasického objektu za LED panel. Jaké jsou možnosti pojetí LED prezentace od běžných k těm konceptuálně náročnějším?
LED panely se běžně využívají jako digitální stand-upy, navigační prvky na společenských akcích a projekční plátna show. Silnější vtažení diváka a potenciálního zákazníka vyžaduje náročnější práci s technikou, nosný koncept a lidi, co ho dokážou provést.
Info kiosek
Instalace typu informační kiosek excelentně spojuje možnosti LED panelu. Na vyčleněném místě, které už samo o sobě odkazuje k tomu, že slouží k předávání informací, může LED panel produkovat atraktivní sekvence. A na mysli máme atrakci pozornosti.
Po přilákání publika poslouží v pasivním módu ke zobrazení informací typu program konference, výpis akčního zboží či menu restaurace. Anebo v interaktivním módu, kdy hosteska v podstatě obsluhuje zákazníka a dává mu vybrat z možností, které prezentuje na LED panelu.
Základ prezentace je možno obohatit:
- úvodem pro konkrétního návštěvníka;
- alternativami voleb obsluhovaného návštěvníka přihlížejícímu publiku;
- přiměřeně oslavným výstupem – představením konečné volby, jejich výhod a možností použití.
Čím interaktivnější pojetí info kiosku, tím pravděpodobnější konverze.
Velkoplošné LED stěny nejen ve výlohách
Do českého retailu ještě příliš nepronikl trend velkoplošných LED stěn. Zatímco zahraniční maloobchod si už všiml výlohové slepoty procházejících, domácí obchody se stále drží klasické prezentace zboží doplněné nezbytnými tabulemi AKCE 70 %.
Přitom velkoplošné instalace LED umožňují nejen odprezentovat produkt či celou kolekci, ale v kombinaci s několika interaktivními prvky dokáží:
- zrcadlit chůzi procházející zákaznice;
- invertovat barvy, aplikovat filtry a vůbec učinit vše možné s vizuálem proto, aby zaujal;
- projektovat na zákaznici konkrétní zboží.
Taková výloha nikoho jen tak projít nenechá.
Rafinované kompozice
Nejvyšší perspektivu vtažení mají mnohovrstevnaté kompozice typu akčního umění. V těch LED obrazovky nejsou už jen prostým atraktorem pozornosti či objektem vizuálního zájmu, ale spíše prvkem prostředí konceptu. Každý panel může fungovat zvlášť, zároveň všechny slouží celku. Samostatné prezentace může střídat paralelní obraz téhož na všech vysílačích, navazující vizuál od jednoho k druhému, stejně jako interakční komunikace mezi jednotlivými panely.
Netřeba se přitom bát ani velkých slov, jako je akční umění. Na stejných principech jako umělecká instalace v galerii může fungovat:
- produktová prezentace ve velkých sálech;
- hledací hra, která provede zákaznice všemi prvky sezónní kolekce;
- sofistikované provedení zákazníka nákupním centrem při tematických dnech.
Kreativitě se meze nekladou a každý z konceptů lze vyšperkovat zakomponováním LED panelů.
Chcete vědět víc? Kontaktujte tým z DIGIpromo a nechte si zaslat cenovou nabídku přímo pro vás! Videa pro inspiraci najdete zde.