Digital Signage je trendem 21. století. Kdo se ještě dnes snaží odkomunikovat poselství na statických médiích, po tom zítra neštěkne ani pes. Žádné veřejné komuniké už nespoléhá na jediný slogan, jediný motiv a jediné umístění. Jaké trendy čekají multikanálovou Digital Signage v roce 2024?
Imerzivní, zcela živý zážitek
Technologie zdokonalují vše, čeho se dotknou. Zvyšuje se rozlišení displejů a testují různá zpracování pro co nejširší pozorovací úhly. Běžné rozlišení vystřídalo rozlišení vysoké, ultra-vysoké, 4K…
…a nyní nastupuje rozlišení 8K v doprovodu dalších technologií, jako jsou Quantum Dots či HDR (High Dynamic Range). V takovém zobrazení je věrný jakýkoliv detail bez ohledu na vzdálenost divákova oka. Zvyšuje se živost prezentace a schopnost imerze – tj. vtažení přímo do děje. A co víc – 8 K technologie není nedostupná ani dříve vytvořeným obsahům. Stačí jen využít algoritmů upscalingu, který zabrání pixelaci a rozmazávání starších formátů.
Expanze zobrazovacích ploch a interakce instalací
Jak si cílová publika zvykají na přítomnost digitálních obrazovek na korzech, je třeba jejich pozornost získávat stále většími a promyšlenějšími kompozicemi. Můžeme očekávat častější instalace v podobě stěn z LED panelů, jejichž spojení neruší orámování LCD obrazovek.
Trendem je prezentace sestávající z vícero separátně umístěných panelů, mezi nimž probíhá interakce. Právě taková upoutá pozornost. Donutí diváka zastavit se a zamyslet. Konkrétní aplikaci přitom nic neomezuje. Fakticky se dá z LED panelů postavit cokoliv od čtyřbokého totemu přes obložení stropu prodejny až po zrcadlové bludiště.
Důvtipnější obsah
Populace se doslova ověšuje chytrou elektronikou. A současně senzory internetu věcí pronikají všude: do veřejných prostor, dispozic prodejen i krátkodobých instalací. To umožňuje vytvářet silně interaktivní obsah, na němž se podílejí návštěvníci a zákazníci.
A někdy lze neškodně vypadající hrátky s vizuálem obrazovky převést přímo do nákupního procesu – aniž by si toho aktér všiml. Zvlášť když vyhodnocovací algoritmy dokáží ze senzorů vyčíst, že daný jedinec spadá do definované cílové skupiny, a servírují mu na míru připravené poselství.
Hrátky s realitou
Realit je spousta. A stejně tak mnoho je možností jejich střetu, rozplývání jedné v druhou či vzájemného doplňování. To využívají nejen umělecké kompozice, ale i zcela pragmatický maloobchod.
Jedna akce/instalace/interakce může zahrnovat prezentaci fyzických produktů, jejich multimediální reprezentaci, vstupy z mobilů, nositelností a internetu věcí, online interakce, rozšíření reality o rozšířenou realitu AR, vstupy do virtuální reality a akcentované rozdíly mezi jednotlivými prvky.
AR hru lze rozprostřít na prodejní ploše. Obrazovky dokáží nejen nasměrovat, ale i poskytnout zábavu a odhalit finální odměnu pro ty nejagilnější soutěžící. Jde jen o to, optimálně využít prostředky k dosažení cíle.
Konvergence služeb
Jak se Digital Signage stává běžně dostupným nástrojem, dochází i v ní ke sjednocování parciálních služeb pod křídla jednoho dodavatele. Trendem se tak stává realizace na klíč: u jednoho dodavatele získáte kompletní realizaci od přípravy multimediálního obsahu přes instalaci LED posterů, přípravu techniky a realizaci prezentace až po následnou odinstalaci, archivaci materiálů a dokumentaci akce.
2024 a dál
Digital Signage je vyspělou technologií, která se už osvědčila coby účinný nástroj prodeje a klíčový prvek prezentací, které musí odkomunikovat sebekomplexnější produkty a služby. Digital Signage získává nové zákazníky, obchodní partnery i voliče. A její efektivita roste s tím, jak dokáže do komunikace zapojit nové vstupy a způsoby zpracování informací – včetně nástrojů umělé inteligence.